PRODEJNÍ DOVEDNOSTI: Zkušenosti z našich seminářů očima účastníků
Prodejními dovednostmi se zabývají lektoři společnosti HORMED již 10 let a získali na tomto poli rozsah a zkušenosti aplikované na aktuální podmínky ČR. Při sestavování programu vychází společnost nejenom z profesních zkušeností, ale zejména dlouholeté praxe lektorů, kteří se věnují oblasti "soft skills" - zejména komunikačním, prodejním a prezentačním dovednostem.
Za období poslední 3 roky absolvovalo seminář "Prodejní dovedností" 860 účastníků. Naše společnost po každém semináři vyhodnocuje úspěšnost programu u účastníků formou polostrukturovaného dotazníku. Na náhodně vybraném vzorku 200 vyplněných dotazníků jsme zpracovali statistické šetření, které Vám nyní předkládáme. Z této skupiny se zúčastnilo 122 účastníků firemního semináře (seminář "šitý na míru") a dalších 78 veřejného semináře.
Jak jsou spokojeni ti, kteří se semináře zúčastnili?

Dvě třetiny účastníků na položenou otázku odpovědělo ANO, téměř každý pátý VELICE a 5% se nevyjádřilo.
Splňujeme Vaše očekávání?

Na uvedenou otázku téměř polovina (přesně 46%) odpovídá, že absolvování školení předčilo očekávání, 40 % odpovídá, že školení splnilo očekávání a 14% částečně. Konkrétně 5 odpovědělo slovně částečně, 9 v rozmezí 70 - 90%.
Využívají absolventi semináře získané dovednosti v praxi?

92% odchází s vědomím, že získané dovednosti, jsou pro ně přínosem, které ihned uplatní v praxi. Zbývajících 8% odpovídá: budu se snažit, doufám, snad ano.
Jak odpověděli účastníci na otázku:
1) "V čem Vám konkrétně pomáhají získané znalosti a dovednosti v praxi?"
- ...rozšířila jsem si dosavadní zkušenosti formou praktických procvičení na modelových situacích.
- ...seminář mě zaujal, uvědomuji si chyby a našla jsem řešení
- ...zlepšení v uzavírání dohod
- ...nové možnosti navázání kontaktu s klientem
- ...naučil jsem se účelnější metodu prodeje
- ...práce s otázkami
- ...řešení konkrétních situací
- ...ujasnil jsem si hodně dotazů, se kterými jsem se v praxi setkal
- ...děkuji za inspiraci v terénu
- ...podnětný přístup
- ...dozvěděla jsem se mnoho informací o situacích, ve kterých jsem měla nedostatky
- ...ukázalo mi to směr do obchodního života
- ...naučil jsem se, jak má vypadat prodejní rozhovor
2) "Co oceňujete na našich seminářích?"
- ...téma šité na míru
- ...znalost praxe
- ...prostor pro vyzkoušení konkrétních situací
- ...praktické ukázky situací
- ...bylo to ze života
- ...malá skupina lidí
- ...možnost aktivní účasti
- ...řada příkladů
- ...dobrý systém učení z praxe, logická návaznost
- ...otevřenost, příjemná atmosféra
3) "Co chcete zlepšit? I my se učíme...?"
- U veřejných seminářů:
- ...málo času, větší časový prostor pro nové poznatky
- ...2 dny, krátká doba
- U firemních seminářů:
- ...školení proběhlo v centrále, byli jsme rušeni, neustále musíme řešit pracovní problémy
- ...přítomnost nadřízeného mi bránila více se projevit bezprostředně
Na základě našich zkušeností: vytváříme nadstavbové moduly, které stručně zopakují poznatky z praxe a naváží na nové, prohlubující znalosti. Naši lektoři používají moderní trendy ve vzdělávaní dospělých, a průběžně je zařazují v dalších programech.
Vítáme všechny další nápady, které povedou k vaši spokojenosti.
Článek je majetkem společnosti HORMED s.r.o. Článek ani žádná jeho žádná část nesmí být použity bez souhlasu společnosti HORMED s.r.o.